49-60 blogposts van 161

Je darmflora herstellen op een natuurlijke manier?

Om maar meteen even met de deur in huis te vallen: heb je na de feestdagen meer last van winderigheid, slechte stoelgang en/of constipatie? Dan is het tijd om je darmflora te herstellen!

In een lichaam met een gezonde darmflora, leven goede en slechte bacteriën in balans: de goede bacteriën houden de slechte als het ware tegen. Nemen de slechte bacteriën echter de bovenhand of is er een tekort aan goede bacteriën? Dan spreken we van een verstoorde darmflora. En die moet hersteld worden.

Lees meer
Comments | Geplaatst in Gezonde levensstijl

Te veel gegeten? Zo laat je je eten sneller zakken!

De feestdagen zijn in aantocht, wat waarschijnlijk betekent dat je agenda volgepland staat met feestjes waar er eten in overvloed zal zijn en je het zinnetje ‘Oh, ik heb te veel gegeten’ uit menig mond zal horen.

Na het eten met een overvol, opgeblazen gevoel op de bank ploffen klinkt aantrekkelijk, maar je kunt misschien beter volgende zaken doen om je eten sneller te laten zakken of een overvol gevoel te voorkomen.

Lees meer
Comments | Geplaatst in Voeding

Zo maak jij komaf met winterhanden en wintertenen

Een bekend verschijnsel met de komst van de winter zijn wintertenen en winterhanden, ook wel perniones genoemd. En hoewel deze over het algemeen onschuldig zijn, is het zeer vervelend voor zij die hiermee te maken krijgen.

Ben jij ook gevoelig voor wintertenen en winterhanden? Ontdek dan hier de oorzaak en wat je eraan kunt doen.

Lees meer
0 Comments | Geplaatst in Huid

Moe en futloos tijdens de winter?

Veel mensen ervaren de winter als synoniem voor knusse filmavonden in de zetel. Toch zijn er ook tal van personen die deze periode helemaal niet zo gezellig vinden en last krijgen van een winterdip of ‘winterblues’.

Herken je jezelf en ben je op zoek naar eenvoudige manieren om meer energie te krijgen tijdens de koude wintermaanden?

Lees meer
Comments | Geplaatst in Gezonde levensstijl

Last van examenstress? Zo los je het op!

Een beetje gezonde stress voor de examens kan geen kwaad, en kan er zelfs voor zorgen dat je beter je best doet en meer geconcentreerd bent, maar teveel is ook niet goed. Onze voornaamste tips? In de eerste plaats goed leren, maar ook tijd vrijmaken om te ontspannen en op je eten letten, zijn belangrijkste must-do’s.

Lees meer
Comments | Geplaatst in Gezonde levensstijl

Een koortsblaas voorkomen: hoe doe je dat?

Als je ooit al een koortsblaas hebt gehad, weet je dat er geen ontkomen aan is… Het begint met een prikkelende tinteling of een branderig gevoel aan je mond of lippen, en eindigt uiteindelijk in een blaas waar je je dagen aan ergert.

Heb je regelmatig last van een koortsblaas, en ben jij op zoek naar een manier om hier voorgoed komaf mee te maken?

Lees meer
Comments | Geplaatst in Weerstand

Verkoudheid bij baby's in de winter: welke maatregelen moet je nemen?

De herfst- en wintermaanden gaan hand in hand met griepjes en verkoudheden. Iedereen kan natuurlijk een verkoudheid oplopen, maar baby’s in het bijzonder zijn hier heel vatbaar voor. Dit komt omdat hun afweersysteem nog niet optimaal werkt.

Meestal verloopt een verkoudheid bij een baby onschuldig en geneest dit vanzelf weer. En hoewel je er niet veel aan kunt doen dat een baby nu eenmaal meer verkouden is, kun je wel wat maatregelen nemen om het risico enigszins te beperken.

Lees meer
Comments | Geplaatst in Verkoudheid

Hou je weerstand op peil met deze tips

In de winter krijgt je weerstand het zwaarder te verduren doordat je meer binnen zit. Je bent dan vatbaarder voor infecties en wordt sneller ziek. Gelukkig is het perfect mogelijk om je te wapenen tegen vervelende winterkwaaltjes. Kom snel ontdekken wat je kunt doen om je weerstand op te schroeven!

Lees meer
Comments | Geplaatst in Weerstand

ijzertekort als oorzaak van je winterdepressie?
De wintermaanden komen er stilaan aan. Dit betekent dat je ‘s ochtends vroeg, wanneer het nog donker is, je naar je school of je werk vertrekt en ‘s avonds, wanneer het opnieuw donker is, weer naar huis terugkeert.

Maar kortere dagen betekent ook minder blootstelling aan zonlicht, wat op zich weer een effect heeft op de hoeveelheid vitamine D in ons lichaam. Het gevolg van deze veranderingen? Sneller moe zijn en een energiepeil dat aanzienlijk onder het nulpunt daalt.

Lees meer
Comments | Geplaatst in Weerstand

Wat te doen bij buikgriep? Met deze tips herstel je onmiddellijk!

Buikgriep of een maagdarminfectie wordt meestal veroorzaakt door een norovirus.

Symptomen zijn hevig braken en diarree, en gaan gepaard met andere ongemakkelijkheden zoals misselijkheid, koorts, hoofdpijn, buikpijn en krampen.

De klachten verdwijnen meestal vanzelf na 2 tot 3 dagen, al kan dit langer duren en in een meer ernstige vorm voorkomen bij ouderen, kinderen en mensen met een verzwakt immuunsysteem.

Lees meer
Comments | Geplaatst in Griep

Spierpijn na het sporten vermijden tijdens koude dagen

Tijdens de winter is het niet altijd even gemakkelijk om de motivatie te vinden om te gaan sporten. Zeker wanneer je aan buitensport doet en de volgende dag weer opstaat met spierpijn omdat het zo koud is geweest…

Toch zijn er heel wat voordelen verbonden aan blijven sporten tijdens de koude maanden.

Wedden dat jij na het lezen van onze motivatie- en opwarmingstips opnieuw je sportschoenen aangetrokken hebt?

Lees meer

Uurverandering: de overgang van zomer- naar winteruur

Het laatste weekend van oktober is het weer zover. Dan draaien we - naar jaarlijkse gewoonte - onze klok opnieuw een uur achteruit en gaat het winteruur in.

Dit betekent dat we ‘s ochtends bij het opstaan weer sneller licht zullen zien, maar dat we ‘s avonds daarentegen in het donker naar huis gaan.

Ondanks het minimale tijdsverschil, zijn er toch een heleboel mensen die last hebben van de overgang van zomer- naar winteruur… En dit is waarom!

Lees meer
Comments | Geplaatst in Weerstand

49-60 blogposts van 161

Magento Blog extension by aheadWorks